Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

čtvrtek 23. dubna 2009

Zachraňme svobodný Internet!

Včera jsem udělal zajímavou věc, totiž něco, co jsem ještě nikdy nedělal - napsal jsem email všem českým zástupcům v europarlamentu. A co mě k tomu vedlo?
zdroj: http://arstechnica.com/
Vedlo mě k tomu přečtení stránek blackouteurope.eu* (tímto díky P.M.) Evropští poslanci průběžně projednávají podivný zákon o telekomunikacích (Telecoms Package), který může zásadním způsobem omezit svobodný přístup na Internet - viz například jeho druhé čtení zde. Podrobnější informace viz mnou odeslaný mail:
"""
Vážený pane europoslanče,

dle některých zdrojů se má 5. května hlasovat o obskurním návrhu zákona, který se zásadním způsobem dotýká svobody na Internetu. Údajně pojednává o podmínečném přístupu na Internet (!?) - tedy limitaci, restrikci či uvalování podmínek na svobodný přístup k Internetu.

Navrhované změny by umožnily internetovým providerům poskytovat mi (a dalším miliónům lidí) limitovaný či nějak podmíněný přístup k Internetu. Takovéto změny by zničily Internet, jak ho známe, a ještě více omezily naše už tak ohrožené (!) občanské svobody.

Žádám Vás, jakožto osobu mě nepřímo zastupující v Evropském parlamentu, abyste, pakliže je to pravda (?), hlasoval proti takovémuto návrhu, abyste pomohl zajistit naše právo na svobodné používání Internetu, a aby všechny stránky a služby byly i nadále přístupné všem uživatelům.

Pokud máte jakékoli další informace o této věci, byl bych vděčen, kdybyste mě informoval.
Podrobnější informace o problému: http://www.blackouteurope.eu

Děkuji mnohokrát,
s pozdravem
Martin Zahradník
"""


Jsem zvědav, zda někdo z nich odepíše. Doposud se nikdo neozval :(

Zdá se, že se sice již hlasovalo 21. dubna (naštěstí to neprošlo), nicméně je zřejmé, že tato otázka se bude řešit i dále. Internet, jakožto jediné zbývající svobodné médium, bude i nadále všem (nejen) státníkům trnem v oku.

Z nepříliš šťastného soudobého vývoje demokracie u nás i ve světě je téměř jisté, že svobodný Internet časem zanikne. Tak se snažme, aby to bylo co nejpozději (nejlépe nikdy)!

* update 29.11.2012, 11:32:
stránky jsou už nerelevantní, na této doméně je teď něco o záclonách... Novější související příspěvky na toto téma naleznete zde, tutady, nebo tuk.


blackouteurope.eu*, laquadrature.net

3 komentáře :

Martin crysman Zahradník řekl(a)...

On opravdu nikdo neodepsal. Tak přemýšlím, zda byla chyba technického charakteru (např. spamový filtr), či lidského (prostě se na to vyflákli). Možné je dokonce obojí..

Anonymní řekl(a)...

je docela možné, že si mail vůbec nečetli...

Martin crysman Zahradník řekl(a)...

Vyměnil jsem si na toto téma nějaký mail s Danem, který se dané problematice také věnuje, samozřejmě, jako obvykle, ještě více do hloubky než já si můžu v době diplomky dovolit.
Ten taky napsal dopis europoslancům (nutno podotknout, že mnohem sofistikovanější než můj), a měl to štěstí, že mu jeden odpověděl. Znění i odpověď viz Otevřený dopis českým poslancům EP k nadcházejícímu pokusu o diskriminaci internetu.