Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

pátek 5. října 2012

O "přímé volbě" Prezidenta a Tour de Franz

Včera jsem byl v Brně na Maliňáku na meetingu prof. Vladimíra Franze, občanského kandidáta na Prezidenta ČR, kterého jsem podpořil podepsáním petice - což je to, co mě trošku zaráží.

zdroj: vladimirfranz.cz
Nový Prezident ČR má nyní poprvé vzejít z "přímé volby". V uvozovkách proto, že naše implementace "přímé volby" je poněkud zvláštní. Zatímco vládní gauneři (ne všichni jsou gauneři, ale velká část ano - viz např. zde, zde, zde, zde, zde, ...) mohou navrhnout osobu Prezidenta prostě jen tím, že se na kandidátovi shodne 20 poslanců [1], my, občané (lid) potřebujeme nasbírat 50 tísíc (!) podpisů. To mi (a nejen mně) přijde poněkud zvláštní a rozhodně bych tedy nepoužíval slovní spojení "přímá volba", neboť naše implementace je jakýsi obskurní hybrid s prvky házení klacků pod nohy jiným než vládou jmenovaným kandidátům.

Nejen z tohoto důvodu jsem se (stejně jako Ondřej Havelka např.) rozhodl podpořit občanského kandidáta prof. V. Franze. Myslím, že my, občané, bychom měli mít v "přímé volbě" více možností volby než jen ty, co nám naservíruje vláda, která je navíc v dlouhodobém celkovém úpadku a rozkladu.

Kromě toho, že jsem podepsal petici, jsem se ještě rozhodl, že se pokusím nasbírat dalších 14 podpisů, co se vejdou na oficiální petiční arch. Zkuste to taky ;) Velmi příjemnou motivací je, že zatímco v sobotu, kdy jsem si petici tiskl, měl VF něco málo přes 12 tisíc podpisů, k dnešnímu datu je tam přes 22 tisíc podpisů. Uzávěrka je na začátku listopadu, takže ještě je čas.

Pokud se vám nelíbí Franz (tím nemyslím vizuálně), tak můžete třeba podpořit T. Fisherovou.

[1] http://cs.wikipedia.org/wiki/Volba_prezidenta_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky#Zaveden.C3.AD_p.C5.99.C3.ADm.C3.A9_volby

Žádné komentáře :