Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

neděle 30. srpna 2015

Jak se odpaluje mezikontinentální jaderná hlavice...

Derek z mého oblíbeného kanálu Veritasium vás seznámí s domečkem Titana II (jaderná hlavice o síle 650x Hirošima), a hlavně s tím, jak to celé funguje, když chcete za velmi krátkou dobu zničit svět - tedy svět takový, jak ho známe...


Působivé. A doufám, že pro vás je to, stejně jako pro mě, odpudivé.

Jako teenager jsem viděl film Wargames. Moc dnes neobstojí, ale intro je stále aktuální - v kontextu videa výše rozhodně.


Po úvodní scéně následuje velmi zajímavý dialog vysokých vojenských pohlavárů a "řešní problému".

Mám strach z jaderných zbraní. Mám strach z lidí, co jsou schopni takto otočit klíčem a zmařit miliardy životů. Jsou to ti stejní lidé, co nemají problém střílet civilisty jako v nějaké hře...


Napojilo se mi to na jiné video - "Jak změnit bezcitný systém":
Jak změnit bezcitný systém from Všichni jsme jedno on Vimeo.

Na závěr slovo pro milovníky klasiky: "war, ... war never changes..."


Žádné komentáře :